Vadošā traumatoloģijas-ortopēdijas klīnika Baltijā

+371 6714 4013

5 jautājumi dažas dienas pirms maratona

?: Savai distancei gatavojos, trenējoties mežā vai stadionā uz mīksta seguma. Kas notiks uz asfalta?

● : Regulāri skrienot pa mežu un smiltīm, locītavas un cīpslas ir ieguvušas stingrību, lai stabilizētu kustību uz nevienmērīgas virsmas. Tāda sagatavotība nav īsti piemērota skriešanai pa cietu virsmu. Seguma maiņa var radīt diskomfortu, pat sāpes. Turpmāk ieteicams trenēties uz seguma, uz kura paredzēts atbildīgais skrējiens.

? Ja treniņos nekad nedzeru, vai ūdens punktos maratonā – dzert?

● : Ūdens, un vēl vērtīgāk – sporta dzērienu – izmantošana maratona laikā palīdzes uzlabot sniegumu. Taču jāņem vērā, ka gremošanas sistēma, kas nav pieradusi uzņemt šķidrumu treniņu procesā, var radīt diskomfortu (piemēram, klunkšķus vēderā). Tomēr –  dzert vienalga ir vērts. Vienīgi – nedaudz un maziem malkiem. Savukārt turpmāk šķidruma daudzumu treniņos jāpielāgo pakāpeniski.

?  Želejas? Kam ir noteikti jābūt to sastāvā?

● : Līdzīgi kā izvēloties sporta dzērienu arī želejā optimāls sastāvs būtu: 5-7% ogļhidrātu + elektrolīti, (nātrijs, kālijs, magnijs, kalcijs) – tos pastiprināti zaudējam līdz ar sviedriem skrējiena laikā.

?  Maratona rītā ēst?

● : Pirms skrējiena vajadzētu uzņemt zema glikoliskā indeksa ogļidrātus (ābolus, makaronus, banānus, apelsīnus, šokolādi) un izvairīties no ēdieniem ar augstu šķiedrvielu daudzumu (sēklām, dārzeņiem, riekstiem, pupām), kas var radīt diskomfortu gremošanas sistēmā.

Šķidrumu ieteicams dzert līdz pat 45 minūtēm pirms starta.

?  Ja satraucos pirms skrējiena un nevaru aizmigt, vai lietot ko miegam?

● :  Melatonīns palīdzes aizmigt un uzlabot miega kvalitāti naktī pirms skrējiena.

                                         Uz skrējēju jautājumiem atbild Jēkabs Grinbergs ORTO Klīnikas Sporta diagnostikas speciālists


Jūs varētu interesēt

Kāds stress izraisa stresa lūzumu? (audio)

Kaula iekšpuse atgādina poraino šokolādi vai Eifeļa tornim līdzīgu konstrukciju, kas veidota no daudzām, mazām detaļām. Kad kaulam mūsu sagādātā slodze "šķiet" par lielu, vai ilgstošu, šīs mazās detaļas ieplīst, rodas iekaisuma process, kas izpaužas nepatīkamās, traucējošās sajūtās. Šīs tad arī ir pirmās stresa lūzuma pazīmes.
Lasīt visu

Apgūti jauni risinājumi hronisku locītavu sāpju mazināšanai

Pastāvīgi padziļinot zināšanas un iemaņas reimatoloģisku saslimšanu ārstēšanā, Anna Mihailova, ORTO klīnikas reimatoloģe no 11. līdz 12. februārim piedalījās Eiropas mēroga reimatologu un radiologu meistarklasē Spānijā, Barselonā. Kā lielāko praktiski pielietojamo ieguvumu ārste min vairākas jaunas tehnikas injekciju veikšanai hronisku locītavu sāpju apturēšanai. “Tās var ļoti palīdzēt pacientiem, kuri slimo ar dažāda veida artrītiem, kā arī cilvēkiem pēc traumām,” saka ārste. Injekcijas tiek veiktas ultrosonogrāfiskā kontrolē un var tik ievadītas gandrīz jebkurā sāpošā locītavā - pleca, elkoņa, gūžas vai pirkstu falangā.
Lasīt visu
SIA ''ORTO Klīnika’’ 26.01.2023. noslēdza ar LIAA līgumu Nr. SKV-TL-2023/9 par atbalsta saņemšanu pasākuma “Starptautiskās konkurētspējas veicināšana” ietvaros, ko līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram